یکی مثل هیچکس

سلام غزل جان میلت هک شده هروقت اومدی وب تو بخش نظرات کامنت بذار

یکی مثل هیچکس

سلام غزل جان میلت هک شده هروقت اومدی وب تو بخش نظرات کامنت بذار

رویاهایی که ممکن است در سیستم‌عامل بعدی مایکروسافت محقق شود

ایکروسافت دارد به تغییرات بزرگی دست می‌زند. به نظر می‌رسد استیو بالمر در حال شکستن قالب سنتی مایکروسافت است تا بخش‌های مختلف غول نرم افزاری به جای فعالیت جداگانه، همه زیر یک سقف و در تعامل با یکدیگر به فعالیت بپردازند. به این ترتیب انتظار می‌رود طی چند سال آینده، شاهد یکپارچگی میان محصولات مختلف مایکروسافت باشیم.

سخنرانی استیو بالمر در CES امسال روی چهار محور اصلی متمرکز بود: ویندوز 7 با معماری تراشه ARM، ویندوز فون 7، کینکت و کامپیوتر Surface. با وجود اینکه بالمر مستقیما به ویندوز 8 (نامی که فعلا برای نسخه آینده ویندوز در نظر گرفته شده) اشاره‌ای نکرد، بسیاری پیش‌بینی می‌کنند سیستم‌عامل بعدی مایکروسافت تحول بزرگی در دنیای “ویندوز” به وجود خواهد آورد و این پلات‌فورم، به محور اصلی فناوری‌های آینده مایکروسافت تبدیل خواهد شد.

در این گزارش به بررسی فناوری‌هایی می‌پردازیم که احتمال دارد در ویندوز 8 شاهد آنها باشیم.

Xbox

کنسول بازی Xbox 360 که پنج سال پیش وارد بازار شد انقلابی در دنیای بازی‌های کامپیوتری به حساب می‌آمد، اما در حال حاضر سیستم‌های کامپیوتری متوسط هم با مشخصات سخت‌افزاری Xbox 360 برابری می‌کنند.

مایکروسافت سرمایه‌گذاری زیادی روی Xbox انجام داده است، اما برای اینکه غول نرم افزاری میراث خود در بازی‌های کامپیوتری را زنده نگه دارد، گفته می‌شود یک سیستم کامپیوتری پر قدرت را وارد بازار خواهد کرد که هم قابلیت‌های یک PC تمام عیار را دارد و هم از بازی‌های Xbox پشتیبانی می‌کند. داشتن یک کامپیوتر اکس باکسی رویایی است که شاید در ویندوز 8 به تحقق بپیوندد.

کینکت

فناوری لمسی روی کامپیوترهای رومیزی هیچگاه به اندازه گوشی‌های موبایل یا کامپیوترهای تبلت نوظهور پرطرفدار نبوده است. دلیل اصلی محبوب نبودن این فناوری روی کامپیوترهای دسکتاپ، جدا بودن صفحه نمایش و کمبود نمایشگرهایی است که از فناوری لمسی پشتیبانی می‌کنند.

فناوری لمسی روی لپ‌تاپ‌ها هم به خوبی جواب نمی‌دهد، زیرا با وارد آوردن کمترین فشاری روی نمایشگر، مانیتور لپ تاپ را به عقب هل می‌دهید. اما فناوری “کینکت” راه کاملا جدیدی را برای تعامل با کامپیوتر پیش پای کاربران قرار می‌دهد.

کینکت در واقع دوربینی است که به کنسول بازی Xbox 360 متصل می‌شود و به بازیکنان امکان می‌دهد بدون نیاز به کنترلر و تنها با حرکات بدن خود، بازی را کنترل کنند. حال این ایده جذاب را می‌توان برای تعامل با کامپیوتر و انجام امور مختلف مثل گشت و گذار در اینترنت، دیدن فیلم، پخش موسیقی یا نمایش مدل‌های سه بعدی مثل نمایش مدل 3D یک ساختمان در برنامه اتوکد به کار گرفت.

از این گذشته کینکت می‌تواند به افرادی که دچار ناتوانی‌های جسمی هستند، در تعامل با کامپیوتر بسیار کمک کند. کار کردن با کامپیوتر فقط با تکان دادن انگشت‌ها تجربه متفاوت و لذت‌بخشی خواهد بود که شاید با گنجاندن کینکت در ویندوز 8 محقق شود.

Surface

مایکروسافت چند سال پیش از کامپیوتری به شکل یک میز بزرگ با نام Surface رونمایی کرد. ایده اصلی Surface ایجاد کامپیوتری برای استفاده در مکان‌های عمومی است تا مردم، امور مختلفی مثل پرداخت پول از طریق کارت‌های اعتباری، چک کردن زمان حرکت قطار و هواپیما یا چک کردن ایمیل‌ها را به طور سرپایی از طریق آن انجام دهند.

Surface هنوز وارد بازار مصرف نشده است و نمونه‌هایی که مایکروسافت تا به حال از این کامپیوتر نشان داده، گنده و بدترکیب بود؛ اما سامسونگ در CES 2010 از مدل جدیدی از Surface با نام SUR40 رونمایی کرد که بسیار ظریف‌تر و چشم‌نوازتر از Surface قبلی است.

این کامپیوتر که فقط 4 اینچ ضخامت دارد، هم به شکل میز می‌تواند مورد استفاده قرار بگیرد و هم با جدا کردن پایه‌ها، می‌توان آن را به دیوار زد و به عنوان یک نمایشگر هوشمند 40 اینچی از Surface بهره برد. از این گذشته Surface سامسونگ علاوه بر لمس دست، به حرکات کاربران هم حساس است که این امر سرعت تعامل با Surface را افزایش و نیاز به لمس این کامپیوتر میزی را کاهش می‌دهد.

Surface یکی از فناوری‌های آینده‌گرایانه مایکروسافت است که شاید توان رقابت با‌ای پد را به غول نرم‌افزاری هدیه کند. ممکن است رابط کاربری Surface چیزی جز ویندوز 8 نباشد.

ویندوز مینیاتوری

ویندوز فون 7، آخرین سیستم‌عامل موبایلی مایکروسافت با استقبال گسترده‌ای مواجه شده است، زیرا طراحی آن شباهتی به آندرویید گوگل و iOS آیفون ندارد و در عین حال کار کردن با آن بسیار راحت است.

رابط کاربری خاص ویندوز فون 7 که به خاطر آیکون‌های بزرگش به سیستم‌عامل “مینیاتوری” معروف شده است، ابتدا در دستگاه پخش چند رسانه‌ای Zune به کار گرفته شد و سپس به گوشی‌های موبایل راه پیدا کرد.

حال عده‌ای از کارشناسان بر این باورند که بسیاری از المان‌های گرافیکی WP7 به نسخه بعدی ویندوز راه پیدا خواهد کرد و در ویندوز 8 شاهد تغییرات گرافیکی عمده‌ای خواهیم بود که کار کردن با این سیستم‌عامل با انگشتان دست را به کار راحتی تبدیل می‌کند.

شباهت ویندوز 8 به سیستم‌عامل موبایلی ویندوز فون 7 چندان دور از ذهن به نظر نمی‌رسد، زیرا گفته می‌شود اپل هم قرار است نسخه بعدی مک و آیکون‌های آن را شبیه آیفون از آب درآورد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد